Tyttäreni kyllä sanoi jo nähneensä pääskysen, mutta minä en ole vielä pääskyä nähnyt. Kai silti voi jo kesän sanoa alkaneen. Minä sain nauttia kesäpäivästä myös perjantaina kotona, tosin silloin oli nauttiminen aika kaukana. Pesimme nimittäin ikkunat. Oli pakko. Meillä on ensi viikonloppuna perheessä isommat juhlat, joihin piti vihdoin alkaa valmistautumaan.

Olen minä kuitenkin pihallakin luurannut ja nauttinut lämmöstä. Kummoisia hommia en nyt keväällä noiden juhlien takia pysty tekemään, mutta suunnitelmia on. Olen harkinnut Härkätien herkku nimisen rusotuomipihlajan hankkimista. Sanotaan, että sen marja on maukas. Onko kellään kokemusta?

Se minun viimevuonna ostamani samettisyreeni on selvinnyt talvesta ja sillä näyttää olevan hurmaavia nupun alkuja, kuten myös tavallisessa sireenissä. Pionit nostavat päitään ja valkovuokot, sinivuokot kukkivat ja narsissit ja parvitulppaanit ovat myös aloittaneet kukintansa. Ihanaa. Suikeroalpi näyttää vaan ruskealta ja surulliselta, mutta kaipa se sieltä nousee. Suuria vahinkoja en ole huomannut, joten taas on yksi talvi takana ja ihana kesä edessä.